مکہ کی جبری ثقافتی تبدیلی ——— ضیا الدین سردار

0
  • 70
    Shares

ﺿﯿﺎﺀ ﺍﻟﺪﯾﻦ ﺳﺮﺩﺍﺭ کا یہ مضمون ﺍﻧﮕﺮﯾﺰﯼ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﯾﻊ ﮨﻮﻧﮯ ﻭﺍﻟﮯ معروف ﺍﻣﺮﯾﮑﯽ ﺍﺧﺒﺎﺭ ﻧﯿﻮﯾﺎﺭﮎ ﭨﺎﺋﻤﺰ ﻣﯿﮟ ﺷﺎﯾﻊ ﮨﻮﺍ ﺟﺲ ﮐﺎ ﺗﺮﺟﻤﮧ ﻭ ﺗﻠﺨﯿﺺ ﺧﺎﻟﺪ ﻧﻮﺭﺍﻧﯽ ﻧﮯ ﮐﯿﺎ ﮨﮯ۔


ضیاالدین سردار

ﺍﻧﯿﺲ ﺳﻮ ﭼﻮﻧﺴﭩﮫ ﻣﯿﮟ ﺟﺐ ﻣﺎﻟﮑﯿﻢ ﺍﯾﮑﺲ ﻧﮯ ﻣﮑّﮧ ﻣﮑﺮﻣﮧ ﮐﺎ ﺩﻭﺭﮦ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ ﺗﻮ ﺍﺱ ﻧﮯ ﺍﺱ ﻭﻗﺖ ﻣﮑّﮧ ﮐﻮ ﺧﻮﺩ ﺍﯾﮏ ﻗﺪﯾﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﮩﺮ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﭘﺎﯾﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﻟﮑﮭﺎ:

“ﺟﺰﻭﯼ ﻃﻮﺭ ﺍﮔﺮﭼﮧ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﮐﯽ ﺟﻮ ﺗﻮﺳﯿﻊ ﮐﯽ ﮔﺌﯽ ﮨﮯ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺗﯽ ﮨﻨﺪﻭﺳﺘﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﻣﻮﺟﻮﺩ ﺗﺎﺝ ﻣﺤﻞ ﺳﮯ ﮐﺌﯽ ﮔﻨﺎ ﺯﯾﺎدہ ﮨﻮﺟﺎﺋﮯ ﮔﯽ”

ﭘﭽﺎﺱ ﺳﺎﻝ ﺑﻌﺪ، ﮐﻮﺋﯽ ﺑﮭﯽ ﺍﺏ ﻣﮑّﮧ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﻗﺪﯾﻢ ﺷﮩﺮ ﯾﺎ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﻣﻘﺪﺱ ﺗﺮﯾﻦ ﺷﮩﺮ ﮐﻮ ﺧﻮﺑﺼﻮﺭﺗﯽ ﮐﮯ ﺳﺎﺗﮫ ﻧﺘﮭﯽ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﺮﺳﮑﺘﺎ –
ﺣﺎﺟﯽ ﺟﻮ اب ﻓﺮﯾﻀﮧ ﺣﺞ ﮐﯽ ﺍﺩﺍﺋﯿﮕﯽ ﮐﺮیں گے ﺍﻥ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻣﮑّﮧ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﻮ ﻭﮨﺎﮞ ﺗﻼﺵ ﮐﺮﻧﺎ ﻓﻀﻮﻝ ﮐﯽ مشق ﺛﺎﺑﺖ ﮨﻮﮔﺎ۔
ﺷﮩﺮ ﻣﯿﮟ ﻏﺎﻟﺐ ﺗﻌﻤﯿﺮﺍﺗﯽ ﺷﺎﮨﮑﺎﺭ ﺍﺏ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ، ﺟﮩﺎﮞ ﮐﻌﺒﮧ ﮨﺮ جگہ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ لیے ﻋﻼﻣﺘﯽ ﻣﺮﮐﺰ ﮨﮯ
ﺑﻠﮑﮧ ﯾﮧ ﻣﮑﮧّ ﺭﺍﺋﻞ ﮐﻼﮎ ﭨﺎﻭﺭ ﮨﻮﭨﻞ ﮨﮯ، ﺟﻮ ﮐﮧ 1972 ﻓﭧ ﮐﯽ ﺑﻠﻨﺪی ﮐﮯ ساتھ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﯽ ﺑﻠﻨﺪ ﺗﺮﯾﻦ ﻋﻤﺎﺭﺗﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﮨﮯ۔
ﯾﮧ ﺍﺱ ﺩﯾﻮﻗﺎﻣﺖ ﻋﻤﺎﺭﺗﻮﮞ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﮐﺎ ﺍﯾﮏ ﺣﺼّﮧ ﮨﮯ ﺟﺲ میں ﭘﺮ آﺳﺎﺋﺶ ﺷﺎﮨﺎﻧﮧ ﺷﺎﭘﻨﮓ ﻣﺎﻝ، ﮨﻮﭨﻞ ﺍﻭﺭ ﺑﻠﻨﺪ ﻭﺑﺎﻻ ﭼﻮﭨﯿﻮﮞ ﮐﻮ ﮔﮭﯿﺮﮮ ﮨﻮﺋﮯ ﺳﻠﺴﻠﮯ ﺷﺎﻣﻞ ہیں۔
ﻗﺪﯾﻢ ﭘﮩﺎﮌﯾﻮﮞ ﮐﻮ ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻮﺱ ﮐﺮﮐﮯ ﺟﮕﮧ ﮐﻮ ﮨﻤﻮﺍﺭ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ ﺷﮩﺮ ﺍﺏ ﮨﺸﺖ ﭘﮩﻠﻮ ﻟﻮﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﮐﻨﮑﺮﯾﭧ ﮐﯽ ﺑﻨﯽ ہوئی ﺑﻠﻨﺪ ﻭبالا ﻋﻤﺎﺭﺗﻮﮞ ﺳﮯ ﮔﮭﺮﺍ ﮨﻮﺍ ﮨﮯ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﮈﺯﻧﯽ ﻟﯿﻨﮉ ﺍﻭﺭ ﻻﺱ ﻭﯾﮕﺎﺱ ﮐﯽ ﺟﮭﻠﮏ ﻧﻈﺮ آﺗﯽ ﮨﮯ۔
ﺍﺱ ﺷﮩﺮ ﮐﮯ ﻧﺎﻡ ﻧﮩﺎﺩ ﺳﺮﭘﺮﺳﺖ، ﺳﻌﻮﺩﯼ ﻋﺮﺏ ﮐﮯ ﺣﮑﻤﺮﺍﻥ ﺍﻭﺭ مقامی مسلکی علما ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﮯ ﮔﮩﺮﯼ ﻧﻔﺮﺕ ﮐﺮﺗﮯ ﮨﯿﮟ –
ﻭﮦ ﮨﺮ ﺷﺌﮯ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﻧﺌﮯ ﺑﺮﺍﻧﮉ ﮐﯽ ﺷﮑﻞ ﺩﯾﻨﮯ ﮐﮯ ﻣﺸﺘﺎﻕ ﮨﯿﮟ-
ﺍﺳﯽ ﺩﻭﺭﺍﻥ وہ ﺟﮕﮩﯿﮟ ہیں ﺟﻮ ﺣﺎﺟﯿﻮﮞ ﮐﯽ ﺑﮍﮬﺘﯽ ﮨﻮﺋﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﭘﮭﯿﻼﺋﯽ ﺟﺎﺭﮨﯽ ﮨﻴﮟ ﺟﻦ ﮐﯽ ﺗﻌﺪﺍﺩ 10 ﻻﮐﮫ ﺳﮯ ﺑﮍﮪ ﮐﺮ 30 ﻻﮐﮫ ﮨﻮﮔﺌﯽ ﮨﮯ۔

ﻣﮑّﮧ ﮐﯽ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﮐﺎ ﭘﮩﻼ ﻣﺮﺣﻠﮧ 1970 ﺀ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﻣﯿﮟ ﺷﺮﻭﻉ ﮨﻮﺍ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﻣﯿﮟ ﻧﮯ ﺧﻮﺩ ﻭﮨﺎﮞ ﺍﺱ ﮐﺎ ﻣﺸﺎﮨﺪﮦ ﮐﯿﺎ ﺗﮭﺎ–

ﻻﺗﻌﺪﺍﺩ ﻗﺪﯾﻢ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻋﻤﺎﺭﺗﯿﮟ ﺟﻦ میں ﺣﻀﻮﺭ ﻋﻠﯿﮧ ﺍﻟﺼﻠﻮﺍﺕ ﻭﺍﻟﺘﺴﻠﯿﻢ ﮐﮯ ﺯﻣﺎﻧﮯ ﺳﮯ ﭼﻠﯽ آﺭﮨﯽ ﻣﺴﺠﺪ ﺑﻼﻝ ﺑﮭﯽ ﺷﺎﻣﻞ تھی ﺯﻣﯿﻦ ﺑﻮﺱ ﮐﺮﺩﯼ ﮔﺌﯿﮟ۔
ﻋﺜﻤﺎﻧﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﭘﺮﺍﻧﮯ ﮔﮭﺮ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺟﮭﺮﻭﮐﻮﮞ ﺳﻤﯿﺖ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﮐﺮﻭﯼ ﺩﺭﻭﺍﺯﮮ ﺟﺪﯾﺪ ﺩﺭﻭﺍﺯﻭﮞ ﮐﮯ ﺯﺭﯾﻌﮯ ﮨﭩﺎﺩﺋﮯ گئے۔ ﺍﻭﺭ ﭼﻨﺪ ﺳﺎﻟﻮﮞ ﻣﯿﮟ ﻣﮑّﮧ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﺟﺪﯾﺪ ﺷﮩﺮ ﻣﯿﮟ ﺑﺪﻝ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﺟﺲ ﻣﯿﮟ ﮐﺌﯽ ﻟﯿﻦ ﻭﺍﻟﯽ ﺳﮍﮐﯿﮟ، ﺳﭙﯿﮕﯿﭩﯽ ﺟﻨﮑﺸﻦ، ﺑﮍﮮ ﮨﻮﭨﻞ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﭘﻨﮓ ﻣﺎﻝ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﮭﮯ۔
ﺑﺎﻗﯽ ﺟﻮ ﻣﺬﮬﺒﯽ ﺍﻭﺭ ﺛﻘﺎﻓﺘﯽ ﺍﻋﺘﺒﺎﺭ ﺳﮯ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮐﯽ ﺣﺎﻣﻞ ﻗﺪﯾﻢ ﻋﻤﺎﺭﺗﯿﮟ ﺗﮭﯿﮟ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺣﺎﻝ ﮨﯽ ﻣﯿﮟ ﺧﺘﻢ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ۔
ﻣﮑّﮧ ﺭﺍﺋﻞ ﮐﻼﮎ ﭨﺎﻭﺭ، 2012 ﺀ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﮏ ﺍﻧﺪﺍﺯﮮ ﮐﮯ ﻣﻄﺎﺑﻖ ﮐﻠﭽﺮﻝ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﺍﮨﻤﯿﺖ ﮐﯽ 400 ﺟﮕﮩﻮﮞ ﺍﻭﺭ ﻗﺒﺮﻭﮞ ﮐﻮ ﻣﺴﻤﺎﺭ ﮐﺮﮐﮯ ﮐﮯ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ہے۔ﺟﻦ ﻣﯿﮟ ﺷﮩﺮ ﮐﯽ ﺻﺪﯾﻮﮞ ﭘﺮﺍﻧﯽ ﻗﺪﯾﻢ ﺗﺮﯾﻦ ﺗﺎﺭﯾﺨﯽ ﻋﻤﺎﺭﺗﯿﮟ ﺑﮭﯽ ﺷﺎﻣﻞ ﺗﮭﯿﮟ۔
ﺑﻠﮉﻭﺯﺭ آﺩﮬﯽ ﺭﺍﺕ ﮐﻮ آﻥ ﭘﮩﻨﭽﮯ، ﺻﺪﯾﻮﮞ ﺳﮯ ﻭﮨﺎﮞ ﺭﮨﻨﮯ ﻭﺍﻟﮯ ﺧﺎﻧﺪﺍﻧﻮﮞ ﮐﻮ ﺍﻥ ﮐﮯ ﮔﮭﺮﻭﮞ ﺳﮯ ﺑﮯ ﺩﺧﻞ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ۔
ﮐﻤﭙﻠﯿﮑﺲ ﺍﺟﯿﺎﺩ ﻗﻠﻌﮧ ﭘﺮ ﮐﮭﮍﺍ ﮨﮯ ﺟﻮ ﮐﮧ 1780 ﺀ ﻣﯿﮟ ﻣﮑّﮧ ﮐﻮ ﮈﺍﮐﻮؤﮞ ﺍﻭﺭ ﺣﻤﻠﮧ آﻭﺭﻭﮞ ﺳﮯ ﻣﺤﻔﻮﻅ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﯿﺎ ﮔﻴﺎ ﺗﮭﺎ۔

ﺍﻡ ﺍﻟﻤﻮﻣﻨﯿﻦ ﺣﻀﺮﺕ ﺧﺪﯾﺠۃ ﺍﻟﮑﺒﺮﯼ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﮐﯽ ﭘﮩﻠﯽ ﺑﯿﻮﯼ ﮐﺎ ﮔﮭﺮ ﺑﯿﺖ ﺍﻟﺨﻼﺀ ﭘﺮ ﻣﺸﺘﻤﻞ ﺍﯾﮏ ﺑﻼﮎ ﻣﯿﮟ ﺑﺪﻝ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ۔
ﻣﮑّﮧ ﮨﻠﭩﻦ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﺣﻀﻮﺭ ﺍﮐﺮﻡ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭآﻟﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮐﮯ ﺳﺐ ﺳﮯ ﮔﮩﺮﮮ ﺩﻭﺳﺖ ﺍﻭﺭ ﺭﻓﯿﻖ ﺍﺑﻮﺑﮑﺮ ﺻﺪﯾﻖ ﺭﺿﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻨﮧ ﮐﮯ ﮔﮭﺮ ﮐﻮ ﮔﺮﺍ ﮐﺮ ﺑﻨﺎﯾﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔
ﮐﻌﺒﮧ ﮐﻮ ﭼﮭﻮﮌ ﮐﺮ، ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﮐﯽ ﺟﻮ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮨﮯ ﻭﮦ ﺍﺏ ﮐﭧ؛ ﭘﮭﭩﯽ ﺍﻭﺭ ﻣﻨﺘﺸﺮ ﮨﻮﭼﮑﯽ ﮨﮯ۔
ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﻋﺜﻤﺎﻧﯿﻮﮞ ﻧﮯ 16 ﻭﯾﮟ ﺻﺪﯼ ﻣﯿﮟ ﺟﻮ ﺳﺘﻮﻥ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﺌﮯ ﺗﮭﮯ ﺍﺏ ﺍﻥ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﮔﺮﺍﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﻨﺼﻮﺑﮧ ﺑﻦ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍﻡ ﮐﮯ ﺍﻧﺪﺭ ﮐﻮ ﻣﮑﻤﻞ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺑﺪﻟﻨﮯ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﮐﮯ ﺑﭽﮯ ﮐﭽﮭﮯ ﻗﺪﯾﻢ ﺍﻧﺪﺭﻭﻧﯽ ﺳﭩﺮﮐﭽﺮ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﺍﯾﮏ ﺍﻟﭩﺮا ﻣﺎﮈﺭﻥ ﺟﺪﯾﺪ ﺷﮑﻞ ﮐﯽ ﻋﻤﺎﺭﺕ ﮐﯽ ﺗﻌﻤﯿﺮ ﮐﺎ ﻓﯿﺼﻠﮧ ﮐﯿﺎ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔

ﺍﺱ ﺷﮩﺮ ﻣﮟ ﻣﺬﮬﺒﯽ ﺗﻘﺪﺱ ﮐﮯ ﺣﻮﺍﻟﮯ ﺳﮯ ﺍﻧﺘﮩﺎﺋﯽ ﻗﺪﯾﻢ ﻋﻤﺎﺭﺕ ﻭﮦ ﮔﮭﺮ ﮨﮯ ﺟﮩﺎﮞ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺍﺳﻼﻡ ﻧﮯ ﺯﻧﺪﮔﯽ ﮔﺰﺍﺭﯼ ﺗﮭﯽ۔
آﻝ ﺳﻌﻮﺩ ﮐﯽ ﺣﮑﻤﺮﺍﻧﯽ ﮐﮯ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺗﺮ ﺍﺩﻭﺍﺭ ﻣﯿﮟ ﯾﮧ ﻣﻮﯾﺸﯽ ﻣﻨﮉﯼ ﮐﮯ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺍﺳﺘﻌﻤﺎﻝ ﮨﻮﺗﯽ ﺭﮨﯽ۔ ﭘﮭﺮ ﺍﺱ ﮐﻮ ﺍﯾﮏ ﮐﺘﺐ ﺧﺎﻧﮯ ﻣﯿﮟ ﺑﺪﻝ ﺩﯾﺎ ﮔﯿﺎ، ﺟﻮﮐﮧ ﻋﺎﻡ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﮐﮯ ﻟﯿﮯ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﮭﻼ ﺗﮭﺎ ﺑﻠﮑﮧ ﺍﺱ ﮐﺘﺐ ﺧﺎﻧﮯ ﮐﯽ ﻋﻤﺎﺭﺕ ﮐﻮ ﺑﮭﯽ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺭﯾﮉﯾﮑﻞ مقامی مسلکی علما ﮔﺮﺍﻧﮯ ﮐﺎ ﻣﻄﺎلبہ ﮐﺮﺗﮯ ﺭﮨﮯ۔
ﻭﮨﺎﺑﯽ علما ﮐﻮ ﺧﻮﻑ ﮨﮯ ﮐﮧ، ﺍﯾﮏ ﺩﻓﻌﮧ ﺩﺍﺧﻠﮯ ﮐﯽ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﻣﻠﯽ ﺗﻮ حاجی ﯾﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺳﮯ ﺍﺳﺘﻤﺪﺍﺩ ﮐﺮﯾﮟ ﮔﮯ، ﺍﻥ ﮐﮯ ﻭﺳﯿﻠﮧ ﺳﮯ ﺩﻋﺎ ﻣﺎﻧﮕﯿﮟ ﮔﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮧ ﻋﻤﻞ ﻭﮨﺎﺑﯿﮧ ﮐﮯ ﻧﺰﺩﯾﮏ ﺷﺮﮎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺏ ﺑﮩﺖ ﺟﻠﺪ ﮨﯽ ﯾﮧ ﻣﮑﺘﺐ ﺧﺎﻧﮧ ﺟﻮ ﻣﻮﻟﺪ ﻧﺒﯽ ﮐﺮﯾﻢ ﺻﻠﯽ ﺍﻟﻠﮧ ﻋﻠﯿﮧ ﻭﺳﻠﻢ ﮨﮯ ﮔﺮﺍﺩﯾﺎ ﺟﺎﺋﮯ ﮔﺎ۔ ﺍﺱ ﮐﯽ ﺟﮕﮧ ﺷﺎﯾﺪ ﭘﺎﺭﮐﻨﮓ ﻻﭦ ﺑﻨﮯ ﮔﺎ۔

ﻣﮑّﮧ ﮐﯽ ﺛﻘﺎﻓﺘﯽ ﺗﺒﺎﮨﯽ ﻧﮯ ﺷﮩﺮ کو ﺑﮩﺖ ﺭﯾﮉﯾﮑﻞ ﺍﻧﺪﺍﺯ ﻣﯿﮟ ﺑﺪﻝ ﮈﺍﻻ ﮨﮯ۔
ﺑﻐﺪﺍﺩ، ﺩﻣﺸﻖ ﺍﻭﺭ ﻗﺎﮨﺮﮦ ﮐﮯ ﺑﺮﻋﮑﺲ، ﻣﮑّﮧ ﮐﺒﮭﯽ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﺎ ﺑﮩﺖ ﺑﮍﺍ ﻋﻠﻤﯽ، ﻓﮑﺮﯼ ﺍﻭﺭ ﺛﻘﺎﻓﺘﯽ ﻣﺮﮐﺰ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺎ – ﻟﮑﻦ ﯾﮧ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺳﮯ ﺍﯾﮏ ﺗﮑﺜﯿﺮﯼ ﺷﮩﺮ ﺭﮨﺎ ﺟﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﮑﺎﺗﺐ ﻓﮑﺮ ﮐﮯ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﮐﮯ ﺩﺭﻣﯿﺎﻥ ﺑﺤﺚ ﻣﺒﺎﺣﺜﮧ ﮨﻮﺍ ﮐﺮﺗﺎ ﺗﮭﺎ ﺍﻭﺭ ﻭﮨﺎﮞ ﯾﮧ ﮐﻮﺋﯽ ﻏﯿﺮ ﻣﻌﻤﻮﻟﯽ ﺑﺎﺕ ﻧﮩﯿﮟ ﺗﮭﯽ۔ ﻟﯿﮑﻦ ﺍﺏ ﯾﮧ ﺻﺮﻑ ﻭﮨﺎﺑﯽ ﻣﺬﮬﺐ ﮐﺎ ﮨﯽ ﺷﮩﺮ ﺑﻨﮑﺮ ﺭﮦ ﮔﯿﺎ ﮨﮯ۔ﺟﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﺳﻮﺍﺋﮯ مقامی مخصوص مسلکی ﺗﻌﺒﯿﺮﺍﺕ، ﺗﻮﺟﯿﺤﺎﺕ ﺍﻭﺭ ﺳﺨﺖ ﮔﯿﺮ ﺗﻨﮓ ﻧﻈﺮﯼ ﭘﺮ ﻣﺒﻨﯽ ﺭﻭﺵ ﮐﻮ ﭘﮭﯿﻼﻧﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﭘﺮ ﺑﺎﺕ ﮐﺮﻧﮯ ﮐﯽ ﺍﺟﺎﺯﺕ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﻭﮨﺎﮞ ﭘﺮ ﺳﻮﺍﺋﮯ اس مسلک کے ﺑﺎﻗﯽ ﺳﺐ ﻣﺴﺎﻟﮏ ﮐﻮ ﻏﻠﻂ ﺍﻭﺭ ﻏﯿﺮ ﺍﺳﻼﻣﯽ ﺧﯿﺎﻝ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ ﮨﮯ۔

گزشتہ ﺳﺎﻝ ﻣﺸﯽ ﮔﻦ ﺳﭩﯿﭧ ﺍﻣﺮﯾﮑﮧ ﺳﮯ ﻓﺮﯾﻀﮧ ﺣﺞ ﭘﺮ آﺋﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﯾﮏ ﺣﺎﺟﯿﻮﮞ ﮐﮯ ﮔﺮﻭﭖ ﭘﺮ کچھ لوگوں ﻧﮯ ﭼﺎﻗﻮؤﮞ ﺳﮯ ﺣﻤﻠﮧ ﮐﺮﺩﯾﺎ ﺗﮭﺎ۔
ﻣﮑّﮧ ﮐﯽ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﮯ ﻣﭩﺎﺋﮯ ﺟﺎﻧﮯ ﮐﮯ ﻋﻤﻞ ﮐﺎ ﺧﻮﺩ ﺣﺞ ﭘﺮ ﺑﮭﯽ ﺑﮩﺖ ﺯﯾﺎﺩﮦ ﺍﺛﺮ ﭘﮍﺍ ﮨﮯ۔
ﻟﻔﻆ “ﺣﺞ” ﮐﺎ مطلب ﮐﻮﺷﺶ ﺍﻭﺭ ﺳﻌﯽ ﮐﺮﻧﺎ ﮐﮯ ﮨﯿﮟ۔
ﯾﮧ ﮐﻮﺷﺶ ﻣﮑّﮧ ﻣﯿﮟ ﺳﻔﺮ ﮐﺮﮐﮯ، ﺍﯾﮏ ﺟﮕﮧ ﺳﮯ ﺩﻭﺳﺮﯼ ﺟﮕﮧ ﺟﺎﮐﺮ ﺍﻭﺭ ﺭﺳﻮﻡ ﺍﺩﺍ ﮐﺮﮐﮯ ﺍﻭﺭ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﻣﺴﺎﻟﮏ ﺍﻭﺭ ﮐﻠﭽﺮ ﮐﮯ ﻟﻮﮔﻮﮞ ﺳﮯ ﮔﮭﻞ ﻣﻞ ﮐﺮ ﺍﻭﺭ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﻮ ﺟﺎﻥ ﮐﺮ ﮐﯽ ﺟﺎﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﺳﮯ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﺗﺴﮑﯿﻦ ﺣﺎﺻﻞ ﮐﺮﻧﺎ ﻣﻘﺼﻮﺩ ﮨﻮﺍ ﮐﺮﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﻟﯿﮑﻦ آﺝ ﺣﺞ ﺍﯾﮏ ﭘﯿﮑﺞ ﭨﻮﺭ ﮨﮯ، ﺟﮩﺎﮞ آﭖ ﮐﻮ، ﺍّ ﺍﯾﮏ ﮔﺮﻭﭖ ﺳﮯ ﺑﻨﺪﮬﮯ ﮨﻮﺋﮯ ﺍﯾﮏ ﮨﻮﭨﻞ ﺳﮯ ﺩﻭﺳﺮﮮ ﮨﻮﭨﻞ ﺣﺮﮐﺖ ﮐﺮﻧﺎ ﭘﮍﺗﯽ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﺷﺎﺫ ﻭ ﻧﺎﺩﺭ ﮨﯽ آﭖ ﮐﺎ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺛﻘﺎﻓﺘﻮﮞ، ﻧﺴﻠﯽ ﮔﺮﻭﭘﻮﮞ ﺳﮯ ﺳﺎﻣﻨﺎ ﮨﻮﺗﺎ ﮨﮯ۔
ﺗﺎﺭﯾﺦ ﺳﮯ بانجھ ﺍﻭﺭ ﻣﺬﮬﺒﯽ ﻭ ﺛﻘﺎﻓﺘﯽ ﺗﻨﻮﻉ ﺳﮯ ﺧﺎﻟﯽ ﺣﺞ ﺍﺏ ﺑﺪﻝ ﺩﯾﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺍﻭﺭ ﮨﻤﯿﺸﮧ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻃﻮﺭ ﭘﺮ ﺗﺮﻭﺗﺎﺯﮦ ﺭﮐﮭﻨﮯ ﻭﺍﻻ ﺗﺠﺮﺑﮧ ﻧﮩﯿﮟ ﺭﮨﺎ ﮨﮯ۔

ﻣﮑّﮧ ﻣﺴﻠﻢ ﺩﻧﯿﺎ ﮐﺎ ﻋﺎﻟﻢ ﺍﺻﻐﺮ ﮨﮯ۔ ﻣﺴﻠﻤﺎﻧﻮﮞ ﭘﺮ ﺍﺱ ﺷﮩﺮ ﮐﺎ ﮐﯿﺎ ﺍﺛﺮ ﭘﮍﮮ ﮔﺎ ؟
ﺍﺳﻼﻡ ﮐﺎ ﺭﻭﺣﺎﻧﯽ ﻣﺮﮐﺰ ﺍﻟﭩﺮﺍ ﻣﺎﮈﺭﻥ ﮨﻮﭼﮑﺎ ﮨﮯ ﺍﻭﺭ ﯾﮏ ﻧﻮﻋﯽ مسلکی آﻣﺮﯾﺖ ﮐﺎ ﻣﺮﮐﺰ ﺑﻦ ﭼﮑﺎ ﮨﮯ۔ ﺟﮩﺎﮞ ﭘﺮ ﺍﺧﺘﻼﻑ ﮐﻮ ﺑﺮﺩﺍﺷﺖ ﻧﮩﯿﮟ ﮐﯿﺎ ﺟﺎﺗﺎ۔ ﺗﺎﺭﯾﺦ ﮐﺎ ﮐﻮﺋﯽ ﻣﻄﻠﺐ ﻧﮩﯿﮟ ﮨﮯ۔ ﺻﺎﺭﻓﯿﺖ ﭘﺴﻨﺪﯼ ﭘﯿﺮﺍﻣﺎؤﻧﭧ ﮨﮯ۔
ﺍﻭﺭ ﺍﺱ ﻟﯿﮯ ﻣﺴﻠﻢ ﻣﻤﺎﻟﮏ ﻣﯿﮟ اس مسلک سے متاثرہ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﯽ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮐﻦ ﺗﻌﺒﯿﺮﺍﺕ ﺟﮍ ﭘﮑﮍ ﭼﮑﯽ ﮨﯿﮟ ﮐﯿﻮﻧﮑﮧ ﺍﺳﻼﻡ ﮐﮯ ﺩﻝ ﻣﮑّﮧ ﻣﯿﮟ ﺍﯾﺴﯽ ﮔﻤﺮﺍﮦ ﮐﻦ ﺗﻌﺒﯿﺮﺍﺕ ﮐﯽ ﺣﺎﻣﻞ مسلکیت ﮐﺎ ﻗﺒﻀﮧ ﮨﮯ۔

Leave a Reply

Leave A Reply

%d bloggers like this: